FIZJO – Zasady Rekrutacji
2024-03-04 2024-04-05 6:48FIZJO – Zasady Rekrutacji
Zasady Rekrutacji
Proces rekrutacji składa się z dwóch etapów:
- Ocena merytoryczna – ten etap rekrutacji odbywa się w oparciu o dokumenty złożone w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK). Kandydat może uzyskać maksymalnie 60 punktów.
- Rozmowa kwalifikacyjna – warunkiem kwalifikacji do rozmowy jest uzyskanie minimum 25 pkt. z pierwszego etapu rekrutacji. Podczas rozmowy oceniana będzie znajomość języka angielskiego, zainteresowania i doświadczenia zawodowe z zakresu tematyki studiów, motywacja do podjęcia nauki oraz kompetencje interpersonalne. Kandydat może uzyskać do 40 punktów.
Harmonogram rekrutacji:
- I etap Ocena merytoryczna – przyjmowanie dokumentów rekrutacyjnych poprzez system Internetowej Rejestracji Kandydatów: 27.03 – 08.05.2024 r.
- II etap Rozmowa kwalifikacyjna – 15.05 – 29.05.2024 r.
Powyższe etapy mają na celu wyłonienie maksymalnie 30 uczestników zakwalifikowanych na daną edycję studiów podyplomowych FIZJO.
Krok 1: Sprawdzenie kwalifikacji
Upewnij się, że spełniasz wszystkie wymagania:
- posiadasz dyplom potwierdzający wykształcenie wyższe (licencjat fizjoterapii, magister fizjoterapii lub technik fizjoterapii posiadający również tytuł magistra w innej dziedzinie) uzyskany w Polsce lub krajach Unii Europejskiej (wymagany oryginał oraz tłumaczenie potwierdzone notarialnie),
- masz minimum roczne udokumentowane doświadczenie zawodowe w pracy fizjoterapeutycznej,
- posiadasz prawo wykonywania zawodu fizjoterapeuty (PWZF), niezależnie od stopnia wykształcenia (licencjat fizjoterapii, magister fizjoterapii lub technik fizjoterapii posiadający również tytuł magistra w innej dziedzinie),
- posiadasz staż pracy na oddziale pulmonologicznym, intensywnej terapii, z chorymi wentylowanymi mechanicznie, w zakładach opiekuńczo leczniczych (ZOL), domach opieki społecznej (DPS), hospicjach, ośrodkach opieki domowej nad pacjentem z chorobą lub dysfunkcją układu oddechowego,
- znasz język angielski na poziomie B2.
posiadasz jedno zdjęcie spełniające wymaganie formalne, identyczne jak do dowodu osobistego.
Krok 2: Rejestracja w Systemie IRK
Wejdź na stronę https://irk.amisns.edu.pl i załóż konto w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK).
Krok 3: Przygotowanie dokumentów i rejestracja na studia
I. Przygotuj wymagane dokumenty, a następnie załącz ich skany w systemie IRK. Pamiętaj, żeby skany wszystkich dokumentów załączyć jednocześnie – weryfikacja ich kompletności odbędzie się jednorazowo, zaraz po rejestracji zgłoszenia. Za dzień złożenia dokumentów uznaje się dzień rejestracji w systemie IRK.
Dokumenty dzielą się na:
1. Obligatoryjne (niepunktowane):
- dyplom studiów wyższych. Dokument należy załączyć w systemie IRK według ścieżki: Moje konto – Formularze osobowe – Wykształcenie;
- jedno zdjęcie spełniające wymagania formalne jak do dowodu osobistego, które należy załączyć w systemie IRK według ścieżki: Moje konto – Formularze osobowe – zdjęcie;
- aktualne zaświadczenie od pracodawcy* potwierdzające co najmniej roczną praktykę zawodową w dziedzinie fizjoterapii;
- prawo wykonywania zawodu fizjoterapeuty (PWZF)*, niezależnie od stopnia wykształcenia (technik fizjoterapii posiadający również tytuł magistra w innej dziedzinie, licencjat fizjoterapii, magister fizjoterapii);
- dokument/certyfikat potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie B2* (zgodnie z klasyfikacją Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego). W przypadku braku dokumentu/certyfikatu należy załączyć oświadczenie potwierdzające znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie B2 (zgodnie z klasyfikacją Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego).
* Powyższe dokumenty załącz w systemie IRK według ścieżki: Moje konto – Formularze osobowe – Wykształcenie – Certyfikaty i inne dokumenty wymagane do podjęcia studiów.
- curriculum vitae – dokument taki jak CV jest tworzony w systemie IRK na podstawie odpowiedzi udzielonych przez Kandydata/Kandydatkę dopiero po załączeniu wszystkich wymaganych dokumentów, zapisaniu się na studia i zatwierdzeniu klauzuli informacyjnej oraz regulaminu. W zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne” należy kliknąć w napis „Pytania do CV” i wypełnić wymagane pola. Następnie w „Dokumenty i dalsze kroki” należy pobrać dokument, wydrukować i podpisać. Scan podpisanego CV załączyć według ścieżki: Moje konto – Formularze osobowe – Wykształcenie – Certyfikaty i inne dokumenty wymagane do podjęcia studiów – kliknąć w granatową ikonę „Zapisz i dodaj dokument” – wybrać z listy rozwijanej;
- podanie o przyjęcie na studia – dokument tworzony w systemie IRK na podstawie danych osobowych wprowadzonych w Formularze osobowe. Dokument dostępny jest po dokonaniu rekrutacji w zakładce Zgłoszenia rekrutacyjne. Podanie o przyjęcie na studia należy wydrukować, podpisać i przesłać lub załączyć scan według ścieżki: Moje konto – Formularze osobowe – Wykształcenie – Certyfikaty i inne dokumenty wymagane do podjęcia studiów – wybrać z listy rozwijanej pozostałe dokumenty.
2. Obligatoryjne (punktowane):
- zaświadczenia od pracodawcy potwierdzające staż pracy na oddziale pulmonologicznym, intensywnej terapii, z chorymi wentylowanymi mechanicznie, w zakładach opiekuńczo leczniczych (ZOL), domach opieki społecznej (DPS), hospicjach, ośrodkach opieki domowej nad pacjentem z chorobą lub dysfunkcją układu oddechowego.
Punktacja: 1 rok – 5 punktów; 2 lata – 10 punktów, 3 – 4 lata – 20 punktów; 5- 9 lat – 30 punktów, 10 lat i więcej – 40 punktów (maksymalnie 40 punktów) .
Dokumenty załącz w IRK według ścieżki: Moje konto – Formularze osobowe -Wykształcenie – Certyfikaty i inne dokumenty wymagane do podjęcia studiów – Pozostałe dokumenty.
3. Nieobowiązkowe (dodatkowo punktowane):
- dyplomy/zaświadczenia o odbyciu szkoleń w zakresie pracy z pacjentem z chorobami układu oddechowego.
Punktacja: 1 szkolenie – 5 punktów, 2 szkolenia – 10 punktów, 3 szkolenia – 15 punktów, 4 i więcej szkoleń – 20 punktów (maksymalnie 20 punktów).
Dyplomy/zaświadczenia załączy w systemie IRK według ścieżki: Moje konto – Formularze osobowe -Wykształcenie – Certyfikaty i inne dokumenty wymagane do podjęcia studiów.
II. Po załączeniu dokumentów dokonaj rejestracji na studia podyplomowe FIZJO, wchodząc w zakładkę Oferta. Należy wybrać kierunek, kliknąć ponownie „Zapisz się”, zatwierdzić klauzulę informacyjną, a następnie jako „Dokument uprawniający do podjęcia studiów” wybrać dyplom ukończenia studiów.
III. Po dokonaniu rejestracji masz obowiązek przekazać wymagane dokumenty do uczelni, wybierając jedną z poniższych opcji:
- osobiste dostarczenie dokumentów: Masz 7 dni kalendarzowych od rejestracji elektronicznej na dostarczenie kserokopii i oryginałów dokumentów do weryfikacji. Zrób to najpóźniej dzień przed zakończeniem I etapu rekrutacji. Dokumenty zostaną sprawdzone przez upoważnionego pracownika uczelni i poświadczone za zgodność z oryginałem. Na uczelni zostają jedynie kopie dokumentów. Miejsce składania dokumentów to AMiSNS, ul. Lotnicza 2, bud. A, Dział Rekrutacji i Promocji, od wtorku do piątku, w godzinach 8:30-15:00.
- przesyłka pocztowa: Dokumenty, w postaci kserokopii poświadczonych przez notariusza, należy wysłać w ciągu 7 dni kalendarzowych od daty rejestracji w systemie IRK, aby dotarły przed końcem I etapu rekrutacji. Datą dostarczenia jest data wpływu dokumentów na uczelnię, a nie data ich nadania. UWAGA: Nie należy przesyłać oryginałów dokumentów. Adres to AMiSNS, Dział Rekrutacji i Promocji, ul. Lotnicza 2, 82-300 Elbląg.
- elektroniczne przesłanie dokumentów przez system IRK: Dokumenty w formacie PDF, poświadczone elektronicznie przez notariusza, należy przesłać przez system IRK, co zapewnia szybkie dostarczenie wymaganych dokumentów.
Krok 4: Pierwszy etap rekrutacji – ocena merytoryczna
Krok 5: Drugi etap rekrutacji – rozmowa kwalifikacyjna
- Jeżeli w pierwszym etapie rekrutacji uzyskasz co najmniej 25 punktów, zostaniesz zaproszony/a na rozmowę kwalifikacyjną. Ten etap rekrutacji dopuszcza udział maksymalnie 50 Kandydatek/Kandydatów. W przypadku uzyskania takiej samej liczby punktów na pierwszym etapie rekrutacji, o przejściu do rozmowy kwalifikacyjnej zadecyduje kolejność zgłoszeń w IRK.
- Rozmowa kwalifikacyjna zostanie przeprowadzona bezpośrednio w Akademii Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elbląg w terminie wyznaczonym przez Komisję Rekrutacyjną. Nie ma możliwości zmiany/przełożenia terminu rozmowy kwalifikacyjnej z powodów losowych (np. choroba, sprawy rodzinne itp.).
– znajomość języka angielskiego,
– zainteresowania i doświadczenia zawodowe związane z tematyką studiów,
– motywacja do podjęcia studiów podyplomowych,
– kompetencje interpersonalne.
Za każdy obszar otrzymasz maksymalnie 10 punktów, łącznie do 40 punktów za drugi etap rekrutacji.
Krok 6: Wyniki rekrutacji
- Po przeprowadzeniu rozmów kwalifikacyjnych zostanie sporządzona lista rankingowa. W przypadku uzyskania przez Kandydata/tkę w końcowym procesie rekrutacji takiej samej liczby punktów, decydująca będzie kolejność zgłoszeń w IRK.
- Jeśli znajdziesz się na liście zakwalifikowanych uczestników, otrzymasz informację mailową lub telefoniczną o przyjęciu na studia.
- W przypadku zwolnienia się miejsc (przed rozpoczęciem studiów podyplomowych w ramach danej edycji studiów) Kandydaci i Kandydatki z listy rezerwowej będą kolejno włączani na listę uczestników studiów podyplomowych FIZJO.
- W przypadku gdy zakwalifikowany Kandydat/ka złoży pisemną rezygnację z udziału w studiach podyplomowych FIZJO, do udziału zostanie zakwalifikowany kolejny Kandydat/tka zgodnie z punktacją uzyskaną w dwuetapowej rekrutacji.
Krok 7: Finalizacja procesu rekrutacyjnego
Dodatkowe informacje
- Zgodnie z wymogami Agencji Badań Medycznych zastrzega się, że całkowita liczba uczestników edycji studiów podyplomowych z danej jednostki organizacyjnej lub przedsiębiorstwa nie może przekroczyć 20% zakwalifikowanych studentów. W przypadku 30 uczestników maksymalnie 6 osób może pochodzić z tego samego miejsca zatrudnienia.
- Uczestnicy nie mogą zostać skierowani na studia podyplomowe FIZJO przez pracodawcę.